15 mars 2018

En röd med fyra veck



Just nu sitter jag i mitt syrum i färd med att sy något så tråkigt som pannlappar, eller grytlappar, om ni föredrar den benämningen. Dessa lappar går åt som smör i solen på min Gubbes jobb. Han driver en liten lunchrestaurang och där kokas det självfallet dagligen. Pannlapparna nöts och blir så hastigt smutsiga att jag valt att sy nya an efter, i stället för att tvätta. Det blir aldrig riktigt fräscha hur mycket man än tvättar. Har jag lovat så har jag! Bara att skrida till verket! Hahaa!

Untitled

Egentligen är jag sugen på att sy nya kuddar till vardagsrummet. Drömmer om att att sy en likadan som denna röda, den som jag sydde till jul. Jag gillar enkelheten och de stilrena i just denna variant. Tänker mig en ljus lila till vår mörka gråa soffa. Lagom fräscht till våren också. Vill du testa själv är det bara att bestämma hur djupa veck du vill ha och sy lodrätt flera efter varann. Bestämma storlek och i med blixtlås och sy ihop. Det är inte så komplicerat alls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar