11 mars 2018

En och annan äggkartong


Untitled

Snart är det påsk och äggkonsumtionen skjuter i höjden. Eller är du som mig och äter lika mycket ägg året om. Jag gillar ägg i alla dess former. Framförallt ett snabbt och mättande mellanmål. Nå, det var inte mina mellanmål vi skulle diskutera utan återbruk av kartongen. Världens mångsidigaste kartong att återbruka och samtidigt väldans bara att tända eld med i bastukamin och kakelugnen.

Här kommer igen ett av mina husmorstips. Att använda locket till botten i skräphinken. Eller roskisämbare, på ren österbottniska. Haha! Kartonglocket suger upp eventuellt läckage och håller botten på hinken torr och ren. Enkelt att byta ut an efter det blir daskigt eller vått och du slipper skura hinken så ofta som tidigare. Återbruka mera, säger jag! 

Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar