20 februari 2018

Glutenfria havrerutor


Untitled

Enklare än såhär blir det inte! Jag har testat en ny mjölblandning igen. Är alldeles för lat eller egentligen ger jag mig inte tid att inhandla, söka recept och laborera med olika mjölsorter. Har testat några färdiga glutenfria mjölblandningar och blivit glatt överraskad. Här den förra. Också den väldigt god. Denna gång Mylläris havrerutor. Väldans enkelt och riktigt goda! Innehållsmässigt var det också en 10-poängare. Inte en massa ruskiga tillsatsämnen som det köpta glutenfria bröden ofta innehåller. Gräddade dessa i ugnen vid vår stuga och missade lite angående värmen och temperaturen. En gnutta kompakta, men ska verkligen testa igen, för så goda var de.

Untitled

Jag har ätit glutenfritt i över två år, bara för att min mage sa stopp. Det kan hända att det var vetemjölet och sockret som var boven. Så efter sportlovet tänkte jag försöka böja testa andra inhemska mjölsorter igen. Jag har inte medicinskt konstaterat ha celiaki och därför tänkte jag köra testet.

Untitled





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar