31 januari 2018

Free from gluten - Brödmix


Untitled

Nämen visst lever vi vanlig vardag också, trots trafikolycka, dödsfall, eftersviter av cancer och ja, alla andra tråkigheter som jag väljer att lämna utanför bloggvärlden. Vardag med inslag av t ex brödbak. Superduper enkelt sådant, för att spara tid och ork.

Jag har testat, en för mig ny, glutenfri mjölmix. En förmånlig variant jag råkade hitta på Lidl. Bara att tillsätta kallt vatten och lite olja. Ska jäsas i form 25 min och gräddas ca en timme. Verkligen enkelt bakat. Riktigt, riktigt gott!

Untitled

Godast nygräddat och varmt, men hur gott som helst även efter att det varit fryst. Jag skar hela brödet i skivor och frös in i portionspåsar som jag tar fram an efter. Tycker glutenfritt bröd möglar snabbt, därför portionspåsar. De frysta skivorna sätter jag i brödrosten. Nästan lika gott som nygräddat. Har tidigare testat Pirkkas frusna glutenfria deg. Här kan du läsa vad jag tyckte om den.

Untitled




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar