12 december 2017

Budgettips till julbaket


Untitled

Tänkte ni baka julkonfekter? Något med choklad? Kanske apelsintryffel? Jag bakar inga lussebullar. Ej heller andra bakverk, utan enbart konfekter. Dem rullar vi ihop tillsammans, hela familjen. För det kan vara lite pilligt ibland. Fördelen är att konfekterna håller sig hela julen. Inget som torkar bort eller möglar. Lätta att ta med sig. Och de bästa, att ge som gåbortgåva i en fin ask.

Untitled

Och budgettipset då? Lidl har olika chokladsorter av riktigt bra kvalité och förmånligt. Dem har jag använt till julbaket i flera år. Jag råkade även hitta smakessens. Den brukar kosta skjortan och nu fick jag många sorter mycket billigare. I bloggens etiketter, här till höger, klickar ni på bakverk eller recept, så hittar ni lite olika sorter vi bakat genom åren. Nederst en suddig instagrambild från 2016, men ni ser vad jag menar.

Untitled



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar