23 januari 2017

Lösning utan el


Untitled

Har man ett gammalt hus där man ännu inte moderniserat all el får man ta till andra lösningar. Som i trappuppgången vid vårt fritidshus. Nu var det inte planering av el jag tänkte visa er utan lösningen. Vi har förvisso en helt vanlig lampa fastsatt i väggen som vi tänder när vi ska upp och ner, men jag vill ha mysbelysning som lyser upp trappan om kvällarna. Ni vet sådär som man kan lösa det med en liten vägglampa.

Untitled

Jag hittade en rolig lampa på varuhuset Hong Kong i Vasa. En batteridriven i metall. En som lyser upp så pass mycket att man nödvändigtvis inte behöver tända den riktiga lampan för att hitta upp och ner. Lampan är försedd med krok för upphängning och man knäpper på den upptill. Den lyser i 8h om man inte väljer att släcka den tidigare. Jag köpte först en, men efter att jag insåg hur fin och bra det var, skaffade jag en till. Den lyser inte så starkt, så det blev perfekt med två jämt förelade i trappan.

Untitled





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar