24 oktober 2016

Zucchinipasta med två ingredienser


Untitled

Jahapp, då var höstlovet förbi! Vi hade så mycket skoj för oss, att jag inte alls tog mig tid för att blogga, även om jag så hade planerat. Livet vid sommarstugan är mycket mer än att sitta framför datorn. Vi han träffa vänner och familj. Gått skogspromenader och ätit på restaurang. Badat bastu och städat bort i trädgården. Bara att hålla igång vedeldningen, koka mat och diska för hand tar sin tid. Villaliv, ni vet?! (Vi finlandssvenska österbottningar kallar sommarstugan villan)

Untitled

Då kör vi vardag igen och middagstips. Jag har fått låna en rolig manick av min svärmor. En manick som man kan göra pasta med. T ex zucchinipasta som ovan. Mata zucchinin genom manicken. Salta och låta rinna av en stund. Sen steka i smör. Peppra och till sist riven parmesan. Två ingredienser - Zucchini och parmesan. Ja förutom salt och peppar då. Bland det enklaste som finns. Supergott! Sen kan man lika bra riva eller hyvla zucchinin. 

Untitled 

Untitled





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar