13 oktober 2016

Växtkraft så det förslår


Först vill jag tacka för alla omtänksamma hälsningar, fina ord och hejarop i samband med förra inlägget. Nu är det berättat och nästa gång ni hittar ett stavfel i mitt inlägg får ni sända mig en varm tanke. Sedan kan de vara ett slarvfel för att jag "håsat" eller varit alldeles för trött att blogga, men ger mig inte. För sådan är jag också. "Håsar" och ger mig absolut inte in första taget.

Då kör vi på något lättsammare ämne idag. Mirakelblomman a la K-Market Selleri i Kristinestad! Fniss!

Untitled

I påskas köpte jag en vit våreld från matbutiken. En helt vanlig sådan, inga märkvärdigheter alls. Den blommade fint i flera veckor vid vår sommarstuga. På försommaren ställde jag ute den och glömde lite bort den mellan varven. När jag märkte att den började göra nya blad planterade jag om den i större kruka. Sedan dess har det stått ute på balkongen hela sommaren. Grön och fin, som dekoration på en byrå. För nån vecka sedan började den blomma igen. Jag gav den till min mamma som gärna pysslar om den när frosten kom. Hon meddelade att den mår fint och blommar mer än någonsin. Växtkraft för 4.95€ minsann!

Untitled



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar