17 oktober 2016

Toapiff på enklaste sätt - DIY


Untitled

Pysslade burkar till toaletten vid vår sommarstuga. Burkar som vi kan ha på väggen och fylla med grejer som vi vill ha nära tillhands. Vi har lite dåligt med skåputrymme än så länge, så fick fixa ihop en snabb lösning. Två cappuccino-burkar, sådana som jag pysslat av många gånger tidigare, dekorplast och och två läderremmar.

Untitled

På samma gång pimpade jag tvålpumpen med samma plast. En tvålpump som jag också återbrukat. När den köpta tvålen tog slut rev jag av etiketten och dekorerade på nytt.

Untitled

Tipsar på samma gång om den megafina kroken. Köpt på Biltema för 2,49€ och fästs enbart med väldans hållbart lim. Inga borrhål behövs. Tummen upp för det! Porslinsknoppen är dock för stor för att vissa av mina handdukar, dvs tampen (heter det så?) är för kort att träda över, så jag tog hjälp en vanlig handduksklämma. Formade om den och nöp fast den permanent kring kroken. Den kunde ju varit vit, men den färgen hade jag inte till hands just då. Grön fick det bli!

Untitled



2 kommentarer: