25 oktober 2016

Betong kring buskarna


Untitled

I höst har jag har gjort snyggt och lättskött kring buskar och träd. Med en enkel träram(klick) runt äppelträden vid sommarstugan och bäddat in bärbuskarna med träbark(klick) här hemma på bakgården. Kanske inte den trevligaste sysselsättningen, men ack så tacksamt nästa sommar. Eller egentligen var det inte tråkigt heller, bara lite kallt om fingrarna, eftersom jag inte kommit igång tidigare.

Untitled

Jag har i flera år haft markduk och träbark under alla buskar på gården. Gräsklipparen har vispat ikring barken och trasslat sönder duken på vissa ställen. Inte så smart utan kantsten vill jag påstå. Nu ska det väl bli bättre. Under syrenen grävde jag upp lite mer och la enkelt ner betongstenar som vi hade från tidigare.

Untitled

Varvade sand och betong om vartannat och vattnade där emellan. Pillade ner blandningen mellan stenarna med en käpp och vattnade lite till. Inga konstigheter alls. Inte så snyggt just nu, men tänk er nästa vår när gräset kommit igång. Och hur lätt är det inte då att köra gräsklipparens hjul på betongkanten för att hålla bort gräset och ingen trimmer behövs. Jej!

Untitled

Untitled

Runt hängkaraganerna har det varit kantat sen tidigare. Men använde den gången lite för lite massa, så jag förbättrade även runt dem nu på samma gång. Där har jag använt vanlig kullersten. Fyllde på med ny bark också.

Untitled

Inga märkvärdigheter alls med andra orda. Bara att pilla ner och njuta nästa sommar när gräsklippningen börjar. 

Untitled


Untitled


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar