25 november 2014

Måla porslin till jul


IMG_7482-1

Här har vi haft sjukstuga i dagarna två. Bägge killarna hemma idag. "Vaktbyte" med Gubben mitt på dagen då jag fick skynda till jobbet för att komma ifatt alla arbetsuppgifter. På hemmafronten har jag sökt fram ett och annat julljus och ska visa er an efter. 

IMG_7478-1

Nu ett tips på julpyssel! Köp pysselfärg för porslin (finns i pysselhyllan i de stora matbutikerna) och måla en mugg. Denna underbara mugg med Blyger på, har min mamma målat till mig när jag var liten. Namnet fick jag måla själv. Kommer ihåg det ännu. En autograf av en 7-åring. Hade just börjat första klass. Denna är målad med riktig porslinsfärg eftersom min mamma gick på kurs på den tiden. Är så rädd om den att den inte är i användning mer. Den har ju några år på nacken också :o)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar