1 oktober 2014

Gnäll, tristess och chokladtomater


IMG_6975

Long time no see! Då blev det så igen, tyvärr! Har sovit dåligt med migrän och huvudvärk som påföljd i flera dygn. Oroat mig över sjuka barn och även vakat med dem. Hösten älskar jag ju inte heller! Så där krispigt, ruska, ny årstid mm. Jag tycker allt det vackra dör bort. Det blir kallt, lömskt halt, trist och tråkigt! Mörkt och ruskigt! Nej nu ska jag sluta klaga! :o) Blir säker bra bara vi kommer på fötter, hela gänget i detta torp.

IMG_6979

I kväll tog jag mig i kragen liksom. Räddade de sist tomaterna och syltade dem. Chokladtomater med en lag på kanel och nejlikor. Storasyster kom just in i köket och utbrast - "Här doftar jul!" Jag instämmer och konstaterar det doftar härligt! Och jag är nöjd att jag äntligen fick det gjort, för så gott blir det sen!


Under tiden jag inte hinner blogga och bara gnäller ( fniss!) tycker jag ni ska kika in hos Anna-Lena! För "söta öde" så hon levererat de senaste veckorna! Massor med aktuella nyheter! Jag menar MASSOR! Ny layout har hon dessutom åstadkommit! Ni kan inte missa det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar