10 augusti 2014

Då var det dags!


IMG_6637

Då var det slut på det rolig! För så tycker jag! I morgon börjar skolan och min semester är slut. Kunde gott stannat hemma en vecka till. Eller varför inte till jul?! Fniss! Har en massa roliga projekt jag gärna fortsatt dona med. Både inne och ute. Känns också vemodigt att barnen börjar skolan i detta fortfarande vackra högsommarväder. Ja, ni hör, jag är lite avig och butter :o) Sen brukar det vara så att när jag väl kommer till jobbet har jag svårt att slita mig därifrån igen. För kul är det där också!

IMG_6634

Hur som helst! Denna helg har vi fixat och fejat som aldrig förr. Som om det vore sista dagen på jorden. Igår blev det en vända till Loppisracet i Sundom. Loppade en lie annorlunda glasskål med handtag och en vacker duk. Inte mycket men det var inte tanken heller utan mest att bekanta sig med evenemanget och fynda om fynd hittades. Lillebror däremot, han är en riktig loppiskille! En och annan leksaksgubbe fick följa med hem.

IMG_6635

Jag har idag kokat länge och god middag till familjen (som vi åt upp innan ens tanken slog mig att jag kunde ha fotat och visat er) för att fira sista semesterdagen. Bjudit på mellanmål och efterrätt med nyplockade bär. Skämt bort mina kära! Det blev fina sista semesterdagar med andra ord. Nu blir det natter och i morgon följer jag Lillebror till skolan. Hans allra första skoldag! Det är väl spännande det?! Sov gott, ni som ännu kikar in!

 IMG_6640



2 kommentarer:

  1. Hoppas A hade en fin första dag! Jag har tänkt så mycket på honom nu och håller mina tummar :) många kramar och hoppas ni haft en skön sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men snälla söta du! Blir så rörd och alldeles tårögd av din omtanke! Om du visste hur mycket vi saknat dig! Lämna gärna din adress på Seralias mail eller ett meddelande på min privata Fb-sida. Vi hann aldrig tacka dig för allt gott du gjort och skulle gärna sända ett litet brev!

      Hjärtekramar till dig!

      Radera