16 juni 2014

Zinkbaljan hos Fru Ekholm


IMG_4766

Sommaren när den är som bäst.

IMG_4764

Hit kom jag för att hjälpa till för en vecka sedan.

 IMG_4775

En gul pensé och plättblad.

IMG_4776

Dessa har 'Fru Ekholm' planterat själv.

IMG_4773

Taklök & tomatpuré.

IMG_4782

Grävde upp några gräslöksplantor och taklökar ur rabatten...

IMG_4781

...satt ner dem med nyköpta tomatplantorna och smultron.
Hittade ett armeringsjärn liggande bland byggmaterialen...

 IMG_4784

...och så fick jag hjälp såklart! :o)
Nyplanterat ska vattnas! Min hjälpreda för dagen!

 IMG_4786

Jag var till min Lillasyrra och hjälpte henne med lite plantering. Ett körsbärsträd, chokoladnaja, blev nedgrävt. Två tomatplantor och smultronplantor behövde jord om fötterna. För att fylla ut i zinkbaljan grävde jag upp gräskök och satt ner i baljan. En tomatpuréburk och en taklök fick förgylla det hela. Fru Ekholm blev nöjd! Och jag också! :o) Så kul att planera och förverkliga en trädgård som är något helt annat än den ägna.

IMG_4778

 Byggjobben och trädgårdsplanerna fortgår... To be comtinued...

IMG_4768






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar