15 april 2014

Grönt på gång



Lillebrors underbart färgglad 'kruka' med krasse på gång.


Min krasseodling.


Korn på gång i olika stora glasvaser. Jag sådde korn för att sedan ta med dem till jobbet men som jag skrev i lördags var jag för sent ute. Igår var jag på jobbresa till min 'andra jobbstation' och där lämnade jag en av dessa vaser för att glädja min kollega och även kunderna. Lillebror och jag satt igång lite krasse också. Han tar en nypa på smörgåsen och tycker det är gott.


Lillebror föll på dagis igår och skar upp ett otäckt långt sår i pannan, mitt mellan ögonbrynen. Han fick limmar och tejpas. Bra så, så kanske ärret blir minimalt och snyggt. Kände mig rätt liten och ängslig, eftersom jag var på annan ort, och inte kunde vara med honom på akuten. Men och andra sidan hade han varit supermodig och han hade ju Papsen med sig. Idag har vi vilat hemma, Lillebror och jag. Vi planerar en lugn påsk med hemmamys. Tror det kommer att bli riktigt bra.


Lillebrors kornodling i asken han pysslade på dagis i fjol.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar