26 mars 2014

Attling & fåfänga




Även om jag sällan skriver om mode och kosmetika är jag lika fåfäng såsom så många andra damer :o) Jag sminkar mig alla dagar till jobbet, gillar fina smycken och älskar att byta glasögon. Ni som följt bloggen, vet att jag jobbar inom optikbranschen, orsaken till att jag har ett flertal bågar. Ibland fascineras jag av den genomtänkta designen. Här ett av dem, mina Efva Attling bågar. Hon är en som verkligen lyckats. Logon är tryckt och ingraverad lite överallt men precis lagom så de blir perfekt. Fodralet är snyggt, microfiberduken med logot gör det extra lyxigt. Och allt levereras i en satinbeklädd ask. Jag storgillar!


I morgon har vi på jobbet förevisning av bl a Efva Attlings bågar. Representanten är på plats och hela kollektionen är för påseende. Attlings nya vårkollektion lär också ska ha hunnit till Finland och med i bagaget. Spännande! Nu lite skönhetssömn för att orka i morgon dagen lång! Nati på er!






4 kommentarer:

  1. En varm kram till dig,
    jag blev så glad och rörd när jag for till postlådan idag ♥


    Och va spännande med Attling brillor.
    Har faktiskt haft ett par i tiderna, som jag tyckte riktigt mycket om.
    Är i skriande behov av nya brills nu, och dessa ser ju kanonsnygga ut,
    sen är det ju detdär med passformen, inte så lätt alla gånger :)

    Soliga hälsningar från Esse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag som ska tacka men mottar såklart den varma kramen med glädje!

      Ja ett par Attling är ju aldrig fel! Kanske du borde ta en sväng via mitt jobb :) Hann inte se den nya kollektionen ännu. Väntar med ännu mer spänning nu.

      Radera
  2. Hej! Halkade in här och kikade runt lite, mysig blogg! Tyckte, av det lilla jag ser, att huset liknar vårt. Är det ett Design hus? Modell? Kanske Kaustinen?
    Mvh/Susanne, Bergö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susanne!
      Vad kul att du halkade in! Välkommen åter! Jag har själv planerat vårt hus och min svärfar gjorde byggnadsritningarna. Uppspantrat på långvirke av timmermän vi anställde. Men ja, jag snodde en del idéer på praktiska planlösningar :) Kan dock inte säga om det var Kaustinen.

      Radera