15 januari 2014

Hallonsirap


Nu tipsar jag om något gott, nyttigare än mycket annat sött och det bästa - världens enklaste att koka. Hallonsirap! Mums! Jag kokade några satser innan jul och gav som julgåvor. Jag vet att socker i alla former är onyttigt men värre kaloribomber kan man fylla magen med. Jag gillar inte salladsdressingar och eftersom jag äter en större portion sallad varje dag saknar jag omväxling. Jag förgyller salladsportionen med en pytteliten skvätt. Den söta sirapen passar utmärkt med med nötter och brié. Sen kan man så klart använda det glass, plättar, pannkakor ja t.o.m. på morgongröten men det tycker jag inte om. Blir för sött för mig. Barnen däremot kunde äta den med sked, vilket såklart är förbjudet :o) Tänk er en riktigt kraftig chokladkaka gjord på 80% choklad och lite söt hallonsirap till...de ni, det är kalas det!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar