17 november 2013

Glutenfritt gott



Vilken storm! Jag har knappt sovit något i natt! Det får bli en "innedag" för mig idag! Jag uppe i syrummet och storstädar. Huj, sånt kaos jag har låtit det bli här. Ryms knappt in. Mitt i allt röjande kom jag på att jag glömt dela med mig fler recept på det glutenfria bakverken jag bakade till Storebrors födelsedag. Sagt och gjort. Städpaus och lite blogg istället :o) Receptet till den smarrigt goda tårtan lånar jag här. I stället för vetemjöl använde jag bovetemjöl! Min syrra och jag skojade till det lite och dekorerade Storebrors tårta med diverse gulligt småplock och ljus i alla de färger. Sonen tyckte de var lika kul trots att han fyllde elva.



Kokosflarnen var så goda så jag knappt kunde sluta äta. Inte bra! :o) Busenkla att göra också. Kom bara ihåg att inte sätta för många "klickar" på plåten. De breder ut sig rejält. Här hittar ni ett till glutenfritt receptet. Gaffliner - småkakor!

Kom ni ihåg att lämna hälsning om ni önskar delta i utlottningen av kuddöverdragen? Ännu hinner ni!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar