16 september 2013

Svart som natten


Ett av helgens projekt är klart. Sprayburkarna har tömts på löpande band. Gamla slitna tråkiga grejer har fått ny färg och livslängden förlängts. Pärtkorgarna är i dagligt bruk hos vintertid. Vi eldar i kakelugnen minst en gång per dygn så det bärs in en hel del ved. Ur den estetiska synvinkeln är dessa korgar inte de allra snyggaste men ack så praktiska. Har flera gånger försökt övertala Gubben att jag kunde tänka mig lite snyggare korgar men utan framgång. Så länge han bär in veden så bestämmer han att de praktiska går före mina inredningspetitesser :)


Matt svart fick den bli, vilket det inte ser ut som på bilden. Svart för att ugnsluckorna på kakelugnen är svarta. Dessutom har vi en del svarta detaljer i vardagsrummet. Handtaget har gått sönder på en av korgarna. Jag kom på att vi kapar av ett borstskaft och skruvar fast. Sen såg jag att Luhta nytillverkar pärtkorgar i motsvarande stil. Kul. Målade två på samma gång när jag ändå var i farten. Finns ännu en tredje att fixa till :)


Lillebrors cykel fick också en omgång med sprayfärg. Han är cool! Fniss! Några ramar till Storasysters rum blev svarta och en knoppbräda fick också några lager svart. Råkade bli mycket svart just nu.


Sen kan min beslutsångest bli för stor ibland. Velar mellan svart eller vitt. Brickan vit och ribblådan svart? Tja? Ribblådan som egentligen är en blomkruka, tänkte jag sätta hjul under och ha tidningar i. Jag hinner ändra mig många gånger ännu :) Gjorde nästan klart ett av mina efterlängtade pyssel också. Men det är en hemlis ännu. Ska spraya en omgång till och sen först kan jag visa.


5 kommentarer:

  1. Sprayfärg gör magiska under ! Korgarna blev ju urfina ! Och Lillebrors cykel ! Jag skulle nog måla brickan vit och ribblådan svart ! :) Tror jag skall köpa mej lite sprayfärg också, det kan man ju göra fast man e enarmad ! :)
    Ha de gott !
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nästan du har avgjort saken :) På svart bricka syn dessutom damm genast. Gillar inte :)

      Låter som en perfekt sysselsättning för en enarmad :) Minimani har billiga sprayfärger. Du får ta en promenad dit.
      Kram på dig!

      Radera
  2. Du blev riktigt i farten med din svarta sprayburk :) Snyggt blev de svarta vedhållarna.
    Själv har jag målat allt gult:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Gult är fint! Soligt och uppiggande :)

      Radera
  3. Hei! Axken pyörä on kaikkein hienoin! halpa-hallista saa 3kpl 10e.

    SvaraRadera