6 juli 2013

Gör det lätt



Hej hallo, här är jag - vid liv! :o) Det blev en lite intensivare sista vecka på jobbet innan semestern, som började idag. En hel del som ska slutföras innan man loggar ut och släcker ner. Det har blivit sena nätter och jag har slarvat med maten dessutom. I går kväll var jag så trött att det kändes ända ner i tårna.


Idag har jag röjt här hemma. Ni vet hur det blir när man jobbar från morgon till sen kväll och övriga familjen är hemma. Jag då har jag inte ens dammsugit och tvättat golv, utan bara plockat och plockat.

 

Så idag ville jag göra det så lätt för mig som möjligt, när middagen skulle fixas. Barnen och jag tog en promenad till närbutiken. (Gubben på vift hela dagen) Pariser-potatis, marinerad kyckling, zuccini och tomat, gurka och egen odlad sallad.


Potatisen satt jag i en eldfast form. Mycket smör och massor med gräslök, salt och peppar. Vände dem tills det blev gyllenbruna. Klart! Skivade zuccini, saltade, lät rinna av och sen på grillen. På med mögelosten. Klart! Grillen skötte resten. Blandade fint hackad färsk basilika i citronolja. Salt, peppar och en gnutta flytande honung och ner med tomaterna och mozzarella bollarna. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar