28 oktober 2012

Virkad skatt!


Hejsan Hoppsan!

Idag går det undan! Jag fixar, fejar och plockar bort högarna som vuxit i alla knutar de senaste veckorna. Vackra solstrålarna kikar in genom köksfönstret och gör att jag blir extra flitig och på gott humör.

Har ni sett vad jag blev överraskad med här om veckan?! Massor med handvirkade spetsar! En för mig obekant dam såg mina hantverk, framförallt mina bags by M och frågade om jag vill ha hennes spetssamling! Spetsar som hon, hennes mamma och mormor hade virkat. Vilken skatt! Jag vet inte hur jag kan tacka henne nog! Ja, visst blir man glad och alldeles varm i hjärtat att det finns så snälla människor!


Jag röjer vidare!
Solig söndag till er alla!

6 kommentarer:

  1. Oj vilken otrolig gåva du fick! Tänk så många timmars arbete ligger bakom dessa spetsar!H.Tilda

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att vi ordnade evenemanget, dit Pirkko kom :).
    Grattis och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon har ett stort hjärta!
      Kramen till dig med!

      Radera
  3. Vilka snälla människor det finns! Ska bli roligt att se vad du skapar av de vackra spetsarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst! Nästintill otroligt!
      Jag håller dig i spänning... :)

      Radera