15 augusti 2012

Tapper vänskap


Hej!

Har suttit vid datorn nästan hela dagen och tänkte inte blogga i kväll men så såg jag den söta rosa rosen. Fram med kameran och sen på med datorn. Plötsligt blev jag hur pigg som helst :) Rosen jag fick i våras av min goa´ vän. En liten näpen en, som jag sen planterade ut, i kruka under stamrosen. Den blommar på nytt och kämpar tappert med nya knoppar. Som sällskap har den rosmarin och smultron.



Man kan inte alltid lyckas. För kall sommar.
En rosa stamros utan blad, vackert! :)


Hallonen glömde jag plocka innan jag gick in. Nu är de
bara att ta på sig myggmundering och släpa sig ut :)
Hejsvejs!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Och tack för din hälsning!! Nu har jag förresten vant mig vid mina glasögon och migränen och huvudvärken är borta. Skönt!! För en del tycks det bara vara känsligare än för andra. Härliga bilder du bjuder på!

    SvaraRadera