3 augusti 2012

...en slank han ner i diket...

 
En gul matta av penningblad.

 
 Silverhavret vippar i vinden.

 
Penningblad är verkligen en tacksam marktäckare.

En "liten apa" undrar vad som finns i grannens regnvatten-avlopp.

Grannens plantor har frösått sig i vårt dike. Inte illa! :)
Daggkåpa och dvärgspirea 'Little Princess'.

Halloj!

I kväll blir det bilder som jag tog för nån vecka sedan. Bilder från diket som gränsar till vår tomt. Taken, när jag planerade och planterade diket, var att det skulle vara lättskött. Jag har lyckats :o) Det växer så tätt att ogräset inte får plats. Jag har rensat ogräs där en endaste gång i sommar och det var bara björkplantor. Ifjol göt jag stenar i kanten och det har hållit utmärkt.

Vår helg är fullspäckad med trevligheter. Bjudna på bröllop i morgon, släktkalas på söndag dag och senare på eftermiddagen ska vi fira vår söta gudson som fyller ett. Det ni, det blir en kalashelg! :o)

Önskar er alla en riktigt skön helg!
Vi "ses" nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar