15 november 2011

Blommor i november

 
Hej på er!

Nu kom kylan. Lite kyla i varje fall. Vi hade -2 garder i morse. Krispigt, friskt och soligt. Jag råkade fotografera lite i trädgården i söndags. Vilken tur för senaste natt frös bl a gladiolerna. Stamrosorna klarade sig ännu.

Krukan vi entrén har jag visat otaliga gånger förr. Visar den igen och imponeras av marguriterna och snöflingeblommorna. Nästan alla stamrosens blad har fallit, ändå rikligt med blommor och nya knoppar.

 Anemonerna, vackrare än någonsin.

Jag visade stolt upp jordgubbarna i augusti. Kunde ju aldrig tänka
mig att de skulle finnas "gubbar" ännu i mitten av november?!

Nu först blommar de vita gladiolerna. Också fänkålen står i full blom.

 Har i sommar haft flera olika rosor på stam. Här är en av dem i ståtlig blom ännu.

Nu tror jag att de var de sista blombilderna från min trädgård för i år.

 Ha de bra!

2 kommentarer:

  1. Helt otroligt hur vackra blommor du har ännu ! Ja inte fattar man att vi skall fira lillajul om drygt en vecka !Kanske det blir jordgubbssaft istället för glögg !! (nå, näää !!) Ha de bra !
    h.
    Carina

    SvaraRadera
  2. Tack! Visst har det varit en märklig höst?! Tror jag ändå föredrar glöggen :)

    Desamma till dig! Allt gott!

    SvaraRadera