2 augusti 2011

Vit Dahlia

Hallojsan!

Nu händer de grejer. Har riktigt spurt på gång :o) Projekten i trädgården blir färdiga ett efter ett. Inga stordåd men en hel del smått som jag vill få fixat. Visar bilder senare.

Det är första sommaren jag odlar dahlia. Har gått med inbillningen att det skulle vara svårt och arbetsamt. Tre knölar ner i en stor kruka i våras och "that's it". Krukan satt jag under plastet (klick) en tid, för att påskynda plantorna. Jag har gett dem lite gödsel nu och då, vilket jag gör med alla utomhus krukor, för att de ska orka blomma hela sommaren.

Jo, och sen att jag köpte vita dahlior som blev ljusgula får jag leva med :o) Sånt händer i trädgårdsvärden.



 En blomma överraskade med dubbelsidig blomning.



Såhär ser de övriga blommorna ut.


 En 150cm hög praktfull plantering.

Min blogg skulle handla om inredning. När månne jag senast ens berört ämnet?! Nå, nu ska vi njuta av sommar, trädgård och utflykter. I vinter får vi diskutera inredning igen, när vinden viner i knutarna och termometern visar många, många minusgarder.  Eller hur?

Sov gott och dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar