3 augusti 2011

Gjuta dik

Hej!

Igår berättade jag att projekten i trädgården tagit fart. Ett av projekten är slutfört. Jag har gjutit betong i diket mot gatan. Kanten mellan gräsmattan och diket har jag fixat så att det ska vara lättare att klippa gräset. Vi får hoppas att det fungerar som jag tänkt. Snyggt och prydligt med natursten blev det i alla fall :o)


Jo, och sen att jag planterat ett helt dike med växter är väl heller inte klokt?! Men det är fint :o) Faktiskt inte så svårskött, bara jag nu får styr på gräset som vill ner i diket mellan blomplantorna.


Idag slog den ut. Min vita lilja. Den är så vacker! Och vilken doft! Planterade nya liljor i våras. Har haft massor med vita liljor men vattensorkarna var på dem senaste vinter så alla dog.




Ha de bra! Hej!


2 kommentarer:

  1. Hei! Kyllä meilläkin on hienoja kukkia! Mutta kun ei ole kameraa, niin saa vain nauttia omalla lailla.Mutta minulla on ollut apulainen monta päivää ja me olemme kaivaneet multaa pois,tänään olen ajanut heikkaa kuoppaan,HUH HUH!Apulainen on ollut vene retkellä sillä aikaa Båtkärissä!!!rm.

    SvaraRadera
  2. Niinpä, nauttikaa kukista ja toisistanne. On se hyvä että saa vähän vapaata Bårskäret-muodoss! :o) Hali hali teille!

    SvaraRadera