19 augusti 2011

Första skolveckan

Hejsan!

Hur har er vecka varit? Mycket på jobbet efter semestern? Glada och pigga skolbarn? Utvilade och nöjda föräldrar?

Ja, de kan man inte säga om oss :o) Vilken vecka?! Fort gick den och fullspäckad med program. Inskolning, inskriptioner, operation, tråkiga nyheter, anmälningar, ny rutiner och även gamla, som över sommaren glömts bort. Alla i familjen är lättretliga och trötta, mest pga sömnbrist. Spännande första veckan i skolan, svårt att somna om kvällarna efter sommarens sena kvällar och att Storebror behöver lite extra hjälp, med vardagssysslorna efter operationen, märks nog på oss alla. Nå, vi är väl inte enda familjen som känner oss lite trötta just denna vecka?!

Just nu sitter jag i solen, (här kom sommarvärmen och överraskade oss i kväll) njuter till fullo och bloggar. Storebror tog sparkbrädan och sparkade iväg till kompisar ett kvarter ner (Toppen, med tanke på operationen!), Storasyster och Lillebror susar förbi nu och då med grannbarnen som sällskap och Gubben är på jobb. Lite egen tid är inte fy skam för en hemmamamma! :o)


Spetspotpourri! Min vän besökte mig i veckan och hade en fin gåva till mig, eller rättare sagt till mina projekt. Så glad jag blev att hon tänkt på mig, i stället för att slänga dem. Det lilla kan göra så mycket! Tusen tack Anne! Tack även för kaffestunden i er sällskap!


Och ett till kärt kaffebesök :o) Min Mamma och Pappa kom via idag när de var i trakten. Tacksamt tog jag emot lite läsbart, även om de är någon vecka gamla. Drömhem & Trädgård köpte jag i närbutiken i morse. Tror jag ska bläddra lite, här där jag sitter i solen och njuter, innan jag går in och möts av röran. För röra har vi verkligen inomhus just nu! Kanske det finns nån frivillig "diska-stryka-tvätta-städa-hjäplreda" som vill besöka oss ännu i kväll? :o) Eller tror bestämt det behövs hela helgen för att få ordning på allt!


Önskar er en superskön helg! Glöm inte att krama era kära!

Hej!

2 kommentarer:

  1. Hei!Kyllä on kiva istua ulkona kun on kaunis ilma!!!!olen ollut ulkona tänään klo.21.30 (kukkapenkki sa vähän puhdistusta) saakka minulla oli vain toppi päällä.Aivan ihmeelistä kun saa viellä nautia kesästä,joten otkaa kaikki ihana illat kun vain mahdollista.rm.

    SvaraRadera
  2. Moi! Näin on! Ihanaa! Olen tänään "fixannut pitsejä" purkkeihin ulkona, vinon pinon, ennenkuin lähdimme synttäreille.
    Hali hali!

    SvaraRadera