20 augusti 2011

Bakglada Barn

God Afton!

Har ni haft möjlighet att njuta av den härliga lördagen? Här har det varit en varm solig dag. Jag har pysslat utomhus med mina skojiga projekt. Bilder kommer senare :o) Nu till något helt annat.
 
Knapriga, goda, egenhändigt gjorda Energy Bars.



I veckan, när jag var som mest upptagen med ett av mina egna projekt, frågade barnen om vi kan baka. Iiiik! Jag bakar mer än gärna med barnen, vilket vi gör ofta, men just då var tidpunkten helt omöjlig. Jag svarade försiktigt, visst får de prova själva, (de bakar gärna själv, men de ville testa tre nya recept) men vi har inte ingredienserna heller. "Jahapp, då far vi och handlar först" svarade Storasyster och Storebror glatt. Hon tog cykeln och hans kryckor, han tog sparkbrädan för att han inte kommer upp på cykeln ännu. Låter ju inte klokt, men bra gick det! :o)



Receptet till Energy Barsen eller myslistängerna som vi kallar det, kommer från den här roliga färgglada boken - Min första kokbok av Maria Öhrn. Barnen gillade inte alla ingredienser i receptet, så de bytte ut en del. Perfekt blev de! Till samma serie hör boken "Min första bakbok" och ur den testades - Isade apelsinklubbor och Pyttemuffins med blåbär. De var så goda så jag hann inte få fram kameran för de var uppätna :o)

Mysig fortsättning på lördagskvällen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar