26 maj 2011

RabarberKrig

Hej! Hoppas ni haft en fin dag i blåsten?! 

Jag har slutfört rabarberkriget :o) Vilka rötter den växten har!?! Tog i för kung och fosterland, så t o m spaden kröktes. Nog visste jag att rabarbern har kraftigt rotsystem men överraskades över jobbet att få upp den. Den var "tillfälligt" planterad i en av odlingslådorna. I och med att vi nu förlänger spaljén, så flyttar jag den permanent till ett ställe där den fritt får breda ut sig.


Kolla rötterna, 50-60 cm långa! Delade plantan och kunde glädja grannfrun och min mamma med rabarberplantor. "Delad glädje är dubbel glädje"...eller hur går ramsan?!


Som ni märkt har det varit mycket trädgård de senaste dagarna. Hinner knappt vara inne och tillreda mat till barnen :o) Gissa hur det ser ut inne hos oss?! Den vanliga röran i en trebarnsfamilj och sen all jord som kommer in hur mycket man än stampar av sig. Dammtussarna dansar tango i hörnen! Alla ytor har fått en fin grå nyans :o) Tvättkorgarna är nästan tomma, men högarna med rena kläder växer dag för dag, och förflyttas inte av sig själv. Hmmm?! Har även en del fönster otvättade ännu. Jag brukar göra allt det tråkiga före "sommarlovet" börjar, så är det undanstökat. Får se hur det går i år?! 


Dagens viktigaste! Min Kära Mamma fyller år.

Mamma, jag vet att du läser min blogg, så här tillägnar jag Dig några rader! 

Min mamma är en
ständig sång i mitt hjärta
av glädje och lycka.

Det kan hända att jag
emellanåt glömmer bort texten
- men aldrig melodin

Vi ses snart och då ska vi fira! Kram!


1 kommentar:

  1. Hei! Kiitos terveisistä! En minäkään tiennyt että rapaperillä on noin valtavat juuret, onko saanut vähäsen lisälannoitetta? Olen pessyt mattoja joten pian on kesä,tuoksuu mäntysuoppa!Toivottavasti tänään olisi hieno ilma että matot kuivuisivat.Kaikkille hyvää kesän alkua! rm.

    SvaraRadera