10 maj 2011

Nytt i vardagsrummet

Vilken varm och vacker dag vi haft! Nu händer det mycket. Jippon på skolan, möten, avslutningar på diverse klubbar och så trädgård. Härligt! Vi har köpt sommarblommor, frön i massor, sättpotatis och sättlök. Gubben hann gräva ner potatisen redan idag! Perfekt, för då får jag göra det jag bäst tycker om, plantera och så! Men de gör jag en ny dag!

På morsdag fick ni en liten glimt av mina vackra rosor som välkomnar oss i vardagsrummet. Det står i en rund stor skål. Skålen köpte vi för att ha som dekoration på buffébordet på vårt bröllop. Den gången simmade det guldfiskar i den. En kär skål med andra ord.


De runda bubbliga glasskulpturerna kompletterar vasen och påminner om sommarens regndroppar. Och Ikea-lampan, en trotjänare hos oss. Enkel, tidlös och passar till de mesta. Jag brukar byta bordslampor till sommaren men i år har jag tänkt att de få stå kvar.


Påsk ut och sommar in. Samma fyrkantiga fat och ljus som jag hade till påsk. Ni kan kika här på dem. Man behöver inte "blåsa ur" hela rummet. Byt ut några prylar och ställ in lite nya blommor. I den  väldoftande doftrankan hängde jag ett hjärta. &-tecknet är från Sisustus Säde.


Tre änglar, symboliserar våra tre underbara barn. De står alltid framme. Om inte i vardagsrummet, så i köket. Just nu, sitter de på vardagsrumsbordet och tittar på oss.



Hoppas jag kunde inspirera er lite grann och att ni fick idéer hur
ni kan styla om i era hem med de grejer ni har och tycker om?!

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar