27 maj 2011

FredagsShopping

Hej på Er!

Då var de fredag igen! Härligt! Lite grått och vått väder men återigen - vattnet behövs för att det ska orka växa och bli grönt. Eller hur? Stå ut kära ni!

Idag har jag shoppat! Äntligen har jag hittat krukan jag sökt i flera år. Min blogg-vän Camilla (klick) beskrev så bra här om dagen, sina inre bilder. Klicka in er och njut av hennes underhållande text. Känns likadant för mig, för det mesta :o) Nu har en av mina inre bilder förverkligats. Den som väntar på något gott, väntar inte förgäves!


Kunde ju inte låta bli att genast visa er! Jag känner mig som ett barn på julafton. Två vita fina krukor.  Den STORA ska stå vid entrén och den lilla tror jag sätter på bordet, som står bredvid dörren, eller så hänger jag upp den på samma ställe där korg-ampeln hängt. Har ännu inte riktigt bestämt mig angående den lilla krukans öde...


Korgarna ska alltså bytas ut, de hittar säkert en ny plats i trägården. Tycker fortfarande om dem men ombyte förnöjer. Egentligen är den stora korgen en lövkorg. Kanske den får tjäna som det, några år farm över?! Då är det bara att gå ut och plantera om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar