22 mars 2011

Runda Spets Kuddar

Jag skrev för några veckor sen att jag längs våren skall visa lite bilder på mina hantverk. Egentligen tycker jag att ordet hantverk, inte är det bästa ordet för att beskriva det jag sytt eller gjort, men anser att produkt låter så kallt och tråkigt. Alster...hmm...låter de bättre? Alla grejer jag gör är unika och alla får en egen lycklig ägare förr eller senare. Grejer...kärt barn har många namn :o)

Tanken bakom kollektionen är att skapa nytt av gammalt, men på ett stilrent sätt och i dagens anda. Här några runda, lite mer romantiska kuddar, i vit bomull prydda med återanvända dukar. Gör soffan, sängen eller kanske bänken i verandan lite extra fin inför våren med nya kuddar.


Kudd med naturvit knypplad spetsduk.



Likadan kudd med virkad spetsduk.




 




2 kommentarer: