22 december 2017

Adventskalender


Untitled

Nu är det inte många paket kvar. Såhär ser årets adventskalender ut. Mintgröna paket med granar på. Spikade i några små spikar i en gren från skogen och hängde upp i trappräcket. Satt till en lite ljusslinga, mest för att trappan är så mörk såhär års och för att jag vill ha lite julmysigt även där.

Untitled

Jag gör det inte så märkvärdigt. Detta med paketen alltså. Samlar på mig små grejer för småslantar hela året. De adventspaket som infaller på lördagarna i december fyller jag med lördagsgodiset. Det som annars skulle köpas från butiken. I slutet av november sa Lillebror att hans behövde ny tandborste, tandkräm, duschgelé. Där är redan tre paket. Lim, pennor och papper till julpysslet. Fingervantar och kalsonger. Ja sådant som han ändå skulle få. Men i stället sätter jag lite tid på det och paketerar in allt. Och den lyckan när han får öppna ett litet adventspaket är oslagbart.

Untitled

Pappret valde faktiskt Lillebror själv för att slå in de gåvor han köpt och byggt. Det hittade vi på Jysk. Hade inge "riktiga" nummerlappar så jag satt fast en liten tejpbit nertill och skrev i siffrorna. Lätt som en plätt!

Untitled




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar