17 oktober 2017

Buketten


Untitled

Tänk att man ännu i mitten av oktober kan plocka in blommor från trädgården. Nästan hur mycket som helst. Och tänk att man inte behövt köpa fredagsbuketten nästan på ett halvt år. Blomsterhandlarna har inte blivit rika på mig inte. Fniss!

Untitled

Bilder på blomster och buketter jag plockat in den senaste veckan. Varit rädd för frosten och plockat in allt som lite visat knoppar och tecken på liv. Ja till och med så jag dekorerade toan med en återbrukad ampel och tog in rosenstav och hostablad.

Untitled

Untitled


Gladiolerna Buggy, de gula och Priscilla, rosa, har glatt mig snart fyra veckor. Har planterat ut dem på olika ställen i trädgården som gjort att blomningen varierar så pass att det varat så länge.

Untitled

Untitled

En båge av slideranka eller plättar i luften som grönväxten också kallas, tillsamman med några skruttiga gladioler och det är hur fint som helst. Mina luktärter kom igång väldigt sent i år och de blommar också ännu. Den doften!

Untitled

Nyintagna gladioler som får slå ut inomhus i värmen! Här står de lite väl mörkt. Knopparna trivs bättre intill ett fönster. Mäktiga fina gladiol!

Untitled

Och hej och hå! Som ni märkte överlevde jag regnet. Hehe! Nej skämt och sido, höll verkligen på bli galen av allt regn och rusk, det som jag beklagade mig över i förra inlägget. Solen som tittade fram i söndags gjorde manna för själen och nu är det bara att bita ihop och vänta tills solen visar sig igen!

Untitled




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar