9 september 2017

Ostpinnar till lördagsmyset


Untitled

I torsdags tipsade jag om en färdigdeg på glutenfritt bröd, idag bjuder jag på ett sisådär 30 år gammalt recept. Ett recept som min kusin skrev till mig när vi gick i högstadiet. Ett gott och välbeprövat recept på himmelskt goda och knapriga ostpinnar. Galet enkelt är det också. Vill man göra dem hälsosammare kan man byta ut vetemjölet mot t ex grahamsmjöl. Jag igen byter ut det till glutenfritt mjöl. När jag bakade dessa använde jag den färdiga ljusa mjölblandningen från Semper. Använder ni glutenfri mjölblandning bör ni sätta i en skvätt rumsvarmt vatten, ca 2msk. Jag varierar också osten och tar det jag råkar ha hemma. Godast blir pinnarna med en ost med lite starkare smak. Lite nyttigare snacks till lördagsmyset jämfört med chipspåsen torde det ju vara.

Untitled





2 kommentarer:

  1. ❤ åh va härligt nu blev den "gamla" kusinen överraskad att recept delningen ger ringar på vattnet ännu 30 år efteråt ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kusinen är verkligen inte gammal men receptet har några år på nacken😉
      Ringar på vattnet ger det säkert och när jag modifierat det till glutenfritt dessutom. Har många vänner med celiaki.
      Fin lördag till dig! Kram!☺️

      Radera