8 maj 2017

Ny lampa och stenplattor


IMG_6393-1

Jag fann en ny kärlek! En kärlek för 12€. Totalförälskelse! Ni loppisälskare vet hur det känns när man hittar något man inte visste att man ens behövde, men som man blir blixtkär i på ett enda minimalt ögonkast. Låt mig presentera, min senaste loppiskärlek! Fniss!

IMG_6385-1

En grå liten gammal lampa med inslag av mässing. Den kan stå på bordet eller så kan den hängas på väggen. Just nu står den på byrån i vardagsrummet, men tanken är att den ska upp på väggen, bara jag bestämt mig var. 

IMG_6389-1

Allt är i original skick, även stickkontakten. Den är ju oftast en sådan gammal form att den inte passar dagens jordade uttag. Jag brukar byta elkablarna på loppade lampor för brandsäkerhetens skull, men denna har jag inte gjort något åt. Den är så fint i skick och antagligen knappt använd. Den påminner mycket om den här Aris-lampan jag fick av mina svärföräldrar, men jag hittar varken stämpel eller tillverkning. Ifall nån av er har en likadan, berätta gärna.

IMG_6380-1

I höstas skrev Anna-Lena om terrazzo-trenden. Jag kommenterade hennes inlägg med att jag hittade några plattor i trädgården vid vårt fritidshus och att jag tagit in och tvättat för att ställa i vardagsrummet. (Där hittar man allt möjligt gammalt kul skrot). Att det var en ny trend hade jag inte en aning om. Jag tyckte bara det vore kul och fint att ställa grejer på plattan.

IMG_6397-1

Där har en platta legat länge och jag har faktiskt redan hunnit flytta den. Inredning och småprylar flyttar fortfarande plats hemma hos mig, men det blir inte så mycket fotografering av inredning mer. Ger mig inte tid. Eller så har jag bara blivit lat?! Hehe! Det blir enbart instagram-foton. Snabba enkla ögonblicksbilder som jag sällan kör in på bloggen. Råkade för några dagar sedan se detta bord i Norrman Copenhagens instagramflöde och kom på att jag inte publicerat mina terazzo-bilder ännu. Och ja, jag håller mig till mitt lilla hittegods. Fniss! Blir inget nytt terrazzo-bord nu inte!

IMG_6384-1





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar