23 mars 2017

Glutenfritt lantbröd


IMG_6482

Long time no see! Nu är jag på gång igen! Solen har kickat mig baken så nu är det full fart på kärringen! Jag har kommit igång med många efterlängtade projekt. Ska visa er bara tiden lider och jaf färdigställt och fotograferat. Det är så kul att igen ha ångan uppe. Hösten och den tråkiga vintern gick mest åt till städning och röjande av stugan.

Jag har testat baka mitt första glutenfria bröd. Inget revolutionerande utan en färdig blandning från Semper. Busenkelt och godare än jag räknat med. Riktigt, riktigt gott faktiskt, för att vara glutenfritt. Det finns bruksanvisning på förpackningen hur det skulle bakas, men i vanlig ordning trixade jag till det lite igen. Hur som helst, testa vetja!

IMG_6487

Jag har kommit över en sida på Facebook där det delas massor med lyckade glutenfria bakverk och bröd. Jag har blivit så pass inspirerad att jag köpt ingredienserna, men inte hunnit baka. Glutenfria blandningar innehåller tyvärr sådant jag gärna avstår. Därför har jag tänkt börja baka mitt bröd själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar