15 februari 2017

Motorscross & ett decennium


Untitled

Då är han firad! Med pompa och ståt! Både på dagen D och även släktkalas i lördags. Det blev som han planerat och han somnade mycket lycklig på lördagskvällen. Vårt tioåring och härliga finurliga Lillebror!

IMG_6523

IMG_6534

Lillebror önskade bjuda gästerna på laxsoppa. Något som han planerat sedan i höstas. Fniss! Vår omtänksamma gullunge! Och det passade oss och våra gäster utmärkt, eftersom de flesta av dem bor längre bort och det blir svårt att passa mattider, när kalasandet inkl resor hit blir en heldags utflykt.

IMG_6536 (2)

Han älskar motorcross i alla dess former och då blev det självfallet en cross-tårta. Jag gjorde en glutenfri prinsesstårta (ni vet med vaniljmousse och jordgubbar) Fixade till crosstemat med röd och svart marsipan samt lite vit sockermassa. Jag har aldrig dekorerat en tårta så fort tidigare. Kavlade såklart ut marsipanen och sockermassan. Skar långa raka strängar med en linjal som stöd. Stansade bokstäver och siffror med färdiga formar och på med hans favorit cross från leksakslådan. Flaggorna målade jag kvällen innan på vanligt rutigt papper och fäste på grillstickor.

IMG_6542

Han och Gubben har nyligen målat om en av hans hjälmar. Den fick pryda kaffebordet, såklart! Fler bilder än så blev det faktiskt inte denna gång. Ja, några "ljus-blåsar-bilder" på jubilaren som tillhör den privata albumet, men det var allt. Jag var sjuk i migrän tredje dygnet i rad och fick lägga mig mitt i allt kalasande. Därför fixades tårtan också i ultrarapid fart. Lite vind och sned med ett hål på baksidan som jag lappade med en liten svart vägstump. Snabbdekoration som blev hur bra som helst. Inget ont som inte för något gott med sig.

IMG_6564

IMG_6563



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar