4 oktober 2016

Ernst och stumparna


IMG_9505-2

Städning pågår!

IMG_9504-1

Fönstren fick vi tvättade i helgen. Äntligen! Det tar ju inte så länge bara man kommer till skott. Då återstår resten. Storstädning! Så blir det när man slarvat länge. All ledig tid har tillbringats ute eftersom hösten varit så fantastiskt fin. De flesta helger har vi tillbringat vid sommarstugan och då haltar det såklart i den här ändan. Hur som helst, bara att ta tag i saken. Efter det får jag göra de jag njuter av mest - "piffandet".

IMG_9503-1

Som t ex med denna fina ljusstake. Min älskade "stump-stake" a la Ernst, som jag fick i gåva av min lillasyster när jag fyllde år. Ljushållarna är av metall, så det går utmärkt att bränna ljusen fullt ut. Materiell kärlek så stor som den bara kan bli. Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla om Dictes man överlevde trots allt. Får fortsätta städa i morgon! 

IMG_9502-1




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar