21 februari 2016

Sittkudde delux


IMG_4904

IMG_4908

Idag har vi fixat, Lillebror och jag. Han hade en vision och jag hjälpte honom att förverkliga den. Han blev så nöjd och glad över dagens pyssel. Lillebror tittar på det rikssvenska programmet Fixa Rummet på youtube nonstop. Han har ena visionen större än den andra. Allt går jag inte med på att fullfölja. Som att måla rummet helt rött eller rosa...ja ni hajar! Fniss!

IMG_4911

I somras hittade han en fin stol på loppis. Jag tyckte som han och vi shoppade loss. För nån dag sen kom han på att han behöver en sittkudde till stolen. (Inspiration Fixa Rummet) :o) Klappat och klart, det fixar vi! Han sydde och jag hjälpte till. Det var första gången han sydde på maskin och som tur kan jag ställa ner hastigheten på symaskinen, så att den inte rusar iväg. Mycket lättare så! Tacka vet jag industrisymaskin. Vi hittade ett tyg han gillade och vips var sittkudden klar. Och jo, hade jag sytt kudden hade det blivit så mycket krångligare. Passpoaler, kantband och en massa andra finesser. MEN nu var det inte det som var grejen, utan att han fick SY SJÄLV!

IMG_4909






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar