3 november 2015

Helgen som gick


Untitled

Hejsan! Då har vi november. Den mörkaste och tråkigaste månaden enligt mig. Första gången på flera år som jag tycker det är helt ok med november. Ok med mörker, regn och rusk. Nu har vi dock haft de flesta soltimmar i oktober på flera årtionden. Kanske det också har sin inverkan, men mest tror jag det beror på att jag taggat ner. Tar vardagen med ro och låter mig själv vila. Ja tro inte att jag lägger mig i soffan och latjar genast jag kommer hem. Det klarar jag inte av. Jag gillar att greja och fixa, men jag har sänkt ribban på kvaliteten en aning. Det blir bra ändå. Som t ex nu, enbart mobilbilder.

AH2

Vi tillbringade den senaste helgen vid vårt fritidsboende. En "sommarstuga" som vi haft ett år, inkommande helg faktiskt. (Den kanske jag skriver mer om en annan gång) Vi har såklart besökt gravgården. Tänt ljus på min storebrors grav. Beundrat det vackra lilla kapellet och strosat runt bland de äldsta gravarna. Så vackra och på samma gång vemodiga. "Tack för din trofasta kärlek". Tänk så fint att skriva på en gravsten. Eller alla titlar - Folkskollärarinnan, skolföreståndaren, sjökapten och hans maka. Underbart vackert!

AH3

Untitled

Vi hann fira lite Halloween också. Väldigt sparsamt men ändå. Barnen börjar bli så stora och "orkar" inte pynta längre. Fniss! Nån spindel och läskigt nät fick vi trots allt upp, till Lillebrors förtjusning. Vi hade gäster och bjöd på varm smörgåstårta och smarrig chokladtårta som inte ens hann förevigas. Invigde julfirandet med att testa årets Blossa 2015. Earl Grey. Riktgt gott faktiskt! Vi hade en kul kväll men kära släktingar och vänner som vi träffar alldeles för sällan.

Untitled

AH1

På söndagen var Lillebror och jag på upptäcktsfärd. Vi hittade en fantastisk skog två minuter från vårt fritidshus. En skog jag inte ens visste fanns. Vi var enbart på käppjakt (Lillebror har samlat käppar hela sitt lilla liv) men fascinerades av den vackra naturen, så vi stannade länge. Renlav i mängder. Som ett snötäcke. Och en koja som nån byggt högt uppe i ett träd. Kuperat och grottor som troligtvis stygga troll bor i. Det kom vi fram till, Lillebror och jag. Fniss!

AH5
AH4

Nu när jag sänkt ribban, tror jag att jag ska få till uppdateringar här lite oftare också. Tror att det jag vill visa er, framgår från de bilder jag levererar?! Jag är ingen fotograf, kommer inte att bli de heller, om jag inte ger mig tid att studera och läsa på. Och det ni, det har jag varken tid eller lust med just nu. Jag ska måla väggar i stället. Bara gubben kommer hem. Göra allt sånt som är roligt och resultatet syns genast... Kram på Er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar