2 augusti 2014

Ny infart


hall1

En av Mamma-lyktorna jag gjorde till morsdagen. Den är så fin att den gott kan stå framme året runt. Glaskupan jag fyndade i vårvintras och i den står änglarna som jag fått länge sen av min syster. Två utblommade vackra gröna kirgislökar.

IMG_5487

Tittade på Ernst i torsdags och han nämnde att hallen, farstun, ja helt enkelt där man kommer in i huset, det som besökarna möter först, gärna får vara lite extra fint och representativt.  De visste jag sen tidigare och har piffat till hallen en sen kväll i juni men när jag tittade på Ernst kom jag på att jag glömt visa er ommöbleringen.

hall2

Fick ett infall att flytta 'containerbordet', från vardagsrummet till hallen. Bordet som jag visat er tusen gånger eftersom det är de först stället som alltid piffas om. Det lilla auktionsfyndet och stolen fick ge plats. Det var en flytt på en par meter men gjorde stor skillnad. Sökte fram en spegel från mina gömmor, tog ner familjeporträttet från väggen och 'flasklampan' får ännu stå framme. Har bytt mellan grön och brun flaska flera gånger under våren.

IMG_5454

Pärtkorgarna har fungerat som förvaringskorgar i syrummet, dem tömde jag, ställde dem under bordet (mest för att gömma dammsugslocket på väggen, hihii) och vips hur trendigt som helst. Jag är en hejare på att plocka fram det som redan finns i gömmorna och kombinera det på nya sätt :o)


IMG_5450

Den svarat/beige mattan flyttade jag tillbaka till hallen efter att jag tvättat alla mattor. Inte så praktiskt att ha en vit nytvättad matta i hallen sommartid. Ni vet allt barfotaspring. Dessutom tycker jag att den svarta sitter bättre med inredningen.

hall4

Lite som en gammaldags skvallerspegel - genom den nyplacerade spegeln i hallen kan man nu kika ut i farstun, in i Storebrorsrum (där ligger en cool Storasyster) och in i köket. Det var det! Så ser vår nya infart ut! Ett inlägg med många länkar bakåt. Konstaterar att jag bloggat en hel del om just dessa tre rum. De rummen som jag gärna håller ordning i. Nu ska jag ut och fixa trädgård och annat pyssel! Skön lördag på er!

IMG_5481






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar