5 augusti 2014

En rosa tanke


IMG_6192

Tänkte i går kväll blogga om allt kul jag fixat och donat i helgen. Visa och inspirera men, men... Vågade inte ens sätta på datorn. Efter en dag med 32 graders hetta i skuggan, önskade folk en urladdning. Det blev det verkligen! Har inte sett maken till åskväder tidigare! Det var helt fruktansvärt! Jag är inte alls rädd för åskan, respekt för den har jag, men inte rädd. Men igår kändes det inte kul. Brandsirener tjöt här och var. Trampoliner sköt som projektiler genom luften. Lekstugor välte. Egnahemshus brann. Huj!

IMG_6183

Känns tacksamt att allt är ok hos oss! Tacksamt att ha tak över huvudet och alla i familjen har det bra. Sänder en tanke i form av denna lilla näpna ros, till alla dem som känner sig att behöva den just idag.

IMG_6180

Denna lilla rosa skönhet fick jag av min vän för 2,5 år sen. En liten, liten miniros i en liten kruka. Förra sommaren blommade den så fint. I sommar ännu finare! Känns mysigt, som en symbol för varm vänskap! Jepp, så fånig är jag, men det bjuder jag på! :o) Finns så mycket tråkigheter i världen och om en liten ros kan göra min dag bättre är det väl ändå ganska bra?

IMG_6174




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar