26 juni 2014

Sommarpasteller i köket


IMG_4695

Ett ljusblått litet ugnsfat från Arabia.

IMG_4688

Och ett till likadant, i ljuv pastellig mintgrönt.

IMG_4692

Jahapp, de 'blidde' en frostnatt i natt. Helt otroligt?! Får se hur grödorna och blomstren klarat sig. Vi övergår till inredning i stället :o) Jag skrev om mitt köpstopp och trots det, mitt lilla söta loppisfynd. Berättade att jag köpt enbart tre grejer de gångna månaderna. De står i köket alla tre. Alla Arabia och loppade. Dagens två, för 3€ respektive 2€. Inga förmögenheter precis.

IMG_4690

Visste att de var samma porslin som kannan jag en gång i tiderna fått av min mamma. Den vita högre 'koppen' som servetterna står i är ett decilitermått i porslin från Sagaform. Sommarservetterna som jag hade köpt på C. Ohlsson matchar nästan för väl. Nå, jag byter sen när dessa är slut. Och andra sidan beskriver det min nya färgförälskelse - pastelligt blått och mint.

IMG_4687

Inget gardinbyte till sommaren. Inga nya inköp, utan en vit skir rutig gardin jag haft i vår höghuslägenhet för 15år sedan. Bara sytt om den när vi flyttade hit och storgillar den lika mycket nu som då. Här ser ni den lite bättre.

IMG_4707



1 kommentar:

  1. Så fräscht! Riktigt snyggt med vita syrenerna till den färgen. Härligt när man kan återanvända och inte behöva betala en förmögenhet! Jag ska bli bättre på det! ♥

    SvaraRadera