31 december 2013

Enkel dukning till ostbricka





Här om kvällen bjöd vi goda vänner på ostbricka och konfekter (Här hittar du konfektrecept. Klicka vidare så finner du fler) Dukade fram allt på en gång. Allt i en salig blandning så att inte ens ljusen fick plats på bordet. Uppläggningsfat med "snurr under" underlättar när man är många runt bordet. Det i trä kan man köpa på Ikea för en femma och det i marmor är en urgammal gåva av min mamma. Som är supertrendig igen :) Det struntar jag i egentligen, tycker det är fiffigt eftersom det går att kylas ner i kylskåp innan servering.



Servetterna - gamla halverade linnehanddukar - trotjänarna vid juldukningarna hos oss. Servettringarna i röd filt likaså. Dem klippte jag och min lillasyster till en juldag för länge sen. Inte en jul utan dessa servetter och röda hjärtan.



Ikväll tror jag det blir svart duk och silvriga servetter...Har inte bestämt mig ännu... :) Här och här kanske ni får några tips till era nyårsdukningar! Med dessa bilder önskar jag er...


En trevlig kväll och en fin start på de nya året 2014!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar