27 november 2013

Köket



Den söndagen då jag lyckades få vardagsrummet och hallen fotade med någon form av dagsljus knäppte jag i köket också. Vardagsrumsgardinerna blev köksgardiner. Bruna och beige, lagom murrigt till hösten. Här, med sidogardiner i vardagsrummet i fjol. Återbruk, jag säger bara återbruk! :) Bordet pryds av lyktan som levererades av ett osynligt bud. På botten av lyktan satt jag kaffebönor. Vackert och doftar gott, säger jag som inte ens dricker kaffe :)


Den observante ser att det hänger en del papper på skåpväggen...ja och på dörren hänger kläder som borde strykas :) Det tog mig nästa tio år att lösa problemet med fiffig plats för aktuella papper. Tja, eller egentligen tycker jag inte om att det syns. Men nu blev jag så bekväm att jag vill ha nära till hands. Köpte två klämmor, två korta skruva och that´s it! Enkelt och mycket praktiskt.


Sent i kväll dras vinnaren i utlottningen. Ni har möjlighet att delta hela dagen ännu.
Det går också bra att lämna privat meddelande på by M:s Facebook sida.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar