29 september 2013

När ivern slår till


Då var helgen över igen. Hua mej, så fort lördag och söndag går. Har dock fått en del fixat som jag drömt om länge. Städat sönernas klädskåp och plockat bort små kläder. Skönt att det äntligen är gjort. Gubben har tvättat fönstren. Jepp, alla fönster! Jag planerar gardinbyten och har svårt att bestämma mig :) Och det bästa - helt oplanerat hann vi via min mysiga vän på en kopp kaffe i går. Guld värt!


Tänkte idag blogga om något helt annat men Storasyster fick inredningsivern i mig att tända till och har tillbringat kvällen i hennes rum. Nytt av gammal och man tager vad man haver. Hon drömmer om HELT nytt rum, men, men...lär bli en annan gång :)


Tofsen jag fått av min mamma för många år sen gav mig idén att förnya en lampfot med hamparep.


En gammal tröja blev kuddöverdrag.


Gamla trådrullar, jag spraymålat i somras. Har ett gäng av dem som ligger oanvända. Storasyster har själv spraymålat ramarna svarta. Som ni ser på bilden nedan, pinfärska bilder, tagna för en timme sen i höstmörkret. Jahapp, jag ska ännu försöka få upp nån gardin. Och sen får jag vackert fortsätta en annan dag.


Önskar er en Supermåndag!

Det lästa jag nämligen på dagens Vasabladet.
Det lär ska vara Supermåndag i morgon. Det ska vi önska och tro :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar