9 juli 2013

Vandrande sol



Dvärgiris


Hosta och ormbunke


Storramsens sköra vita blommor


Storrams



Rosa fänrikshjärtan


Vit fänrikshjärtan


Ovan tips på perenner som gillar att stå i vandrande sol. Växter som orkar blomma längre om det inte utsätts för för mycket brännhet sol dagen lång. Förutom dvärgirisen, som tål massor med sol, men som också blommar längre i vandrande sol. Blommor jag placerat på bakgården som vetter mot öster, med morgonsol och skugga på eftermiddagen. De är vandrande sol :) En perennrabatt, här bakom Här kan du titta på perenner som gillar sol. Idag är det ruggande kallt och blåsigt. Inge sol alls. Jag ska klä på mig och fixa det här. Igår köpte jag "The tree". Blev inte det jag tänkt. Kört kors och tvärs till alla plantbutiker i nejden men icke. Det blev något annat...men det visar jag er en annan dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar