19 juni 2013

Mintgrön dröm


Ett utskuret hjärta och ett vitt grovt blixtlås.


Små vita pärlor och en klar "diamant".


Ett bälte med mitt gamla bältspänne fullt med "diamanter".


Kanske ni kommer ihåg när jag före skolans våravslutningen skrev om att jag hade uppfyllt dotterns dröm. Klänningen jag inte kunde visa i sin helhet innan vårfesten. Hon önskade att jag skulle sy en klänning enligt hennes design. Det blev en knälång klänning i mintgrönt linne. Ett glittrigt bältspänne och och ett blixtlås i metall. Hon fyllde år dagen efter avslutningen så jag överraskade henne med ett "diamant" smycke och tillhörande örhängen lite i förväg. Dottern var överlycklig! Jag är nöjd med resultatet, med tanke på att jag knappt syr kläder mer.


2 kommentarer:

  1. Helt underbart vacker klänning till din söta dotter.. Ljuvlig ide med hjärtat i ryggen ! Skicklig mor som kunde förverkliga hennes dröm !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera