28 maj 2013

Sista veckan i Maj

Hej och hå! Ni finns kvar, ser jag. Ni är in och kikar och jag uppdaterar ingenting. Alltid bråda tider de sista veckorna i maj. Kläder och skor. Gåvor, avslutningar och andra festligheter. Hemmet borde få besök av damsugare och mopp. Längtat efter rena fönster och sommargardiner länge.


Och sen de stora roliga projektet - trädgården. Planerna är många, som vanligt. Storgillar! Delade med mig av plantor till en vän med ny trädgård och blev så taggad att flytta en del plantor i egen trädgård också. Jösses så de växt den senaste veckan. Aldrig varit med om något liknande. Vilken explosion av grönt. Sommarblommorna har jag köpt och planterat men bilder på det får ni senare, sen när jag ger mig tid att fota. De övervintrade elefantgräset har fått sällskap av bladväxter i purpur och lime.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar